Koffie maakt winkelbeleving compleet

Hoe kun je klanten beter verwelkomen dan met een lekkere kop koffie? Het zorgt voor een goede eerste indruk, voelt als een extra warm welkom en houdt klanten langer in de winkel. Goede koffie is nét dat beetje extra service dat de winkelbeleving compleet maakt. Volgens horeca meubilair leverancier Homint een must om je te onderscheiden in retail land.

Gastvrijheid = omzet

Een prettige ervaring zorgt voor een grotere koopbereid. Daarom bieden steeds meer retailers goede koffie aan. Goede koffie zegt veel over de kwaliteit die je als retailer te bieden hebt. Het is de eerste kennismaking met jouw winkel. Het zorgt er bovendien voor dat je opvalt tussen de massa. Goede service en extra beleving zijn de onderscheidende factoren voor jouw winkel. Met een kop koffie in de hand struinen klanten langer rond in de winkel. Het geeft ze bovendien een verse boost energie en dat kan helpen in de aankoopbeslissing. Ook de winkelmedewerkers profiteren van goede koffie. Het houdt ze scherp, gemotiveerd en verhoogt de creativiteit. Koffie staat zelfs in de top 3 van basisbehoeften voor werkenden. Wij snappen wel waarom!

Van koffiehoek tot lunchroom

Koffielounge ingericht door Homint bij Sakestore in De Westereen
Koffielounge ingericht door Homint bij Sakestore in De Westereen

Als je koffie gaat aanbieden als service instrument, kan je dat groot of klein aanpakken. Het begint met de aanschaf van een professionele koffiemachine en de keuze voor een koffiemerk. Daarna kun je een verdere invulling geven aan de koffiebeleving door een sfeervolle zithoek in te richten. “Een paar comfortabele fauteuils, een mooi vloerkleed en een bijzettafeltje is vaak al voldoende maar er zijn zelfs winkels met complete eigen lunchrooms”, vertelt Nathalie van Homint. “Van knus zithoekje, en simpele koffiecorner tot uitgebreide koffiebar, wij helpen ondernemers om de koffiebeleving compleet te maken.” Welk concept je als retailer ook hebt, goede koffie maakt iedereen blij. Dat maakt investeren in goede koffie slim én lekker.

Welke koffie valt in de smaak?

“Doe het goed of niet”, luidt het advies van Nathalie. “Dat standaard bekertje automatenkoffie geeft jouw imago geen boost. Het doet misschien eerder afbreuk. ‘Go big or go home’ is hier wel een beetje het geval.” Schaf niet de eerste en de beste koffiemachine aan maar laat je goed adviseren over de mogelijkheden, koffiespecialiteiten en koffiekwaliteit. Niet iedere koffie valt even goed in de smaak. Vrouwen drinken in het algemeen vaker koffie met melk, zoals cappuccino of latte macchiato, terwijl mannen liever espresso kiezen. Heeft jouw winkel duurzaamheid hoog in het vaandel staan? Kies dan voor fair trade koffie om de beleving compleet te maken. Experimenteer ook eens met specials, zoals de pumpkin spice latte in de herfstmaanden en ijskoffies in de winter.

Plaats een reactie