4 manieren om koffie als marketingtool in te zetten

Koffiedrinken, thuis, op het werk, op het terras, wij Nederlanders kunnen er wat van. Nergens ter wereld wordt zoveel koffie gedronken als in Nederland. Met 2,4 koppen per dag per hoofd van de bevolking staan wij op de eerste plek! Aangezien wij het meeste koffie drinken is het goed om te kijken naar nieuwe manieren om koffie in te zetten als marketingtool.

Visitekaartje

Een kopje koffie is een prachtig visitekaartje. Zodra je klanten op bezoek krijgt is het aanbieden van een kopje koffie een belangrijk eerste contactmoment. Een eerste indruk kan je maar een keer maken, dus het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat dit moment blijft hangen. Zorg voor kwalitatief goede koffie! Dit zal zorgen voor positieve associaties met jouw merk welke je business ten goede komt.

Mobiele barista

Hoewel beurzen en evenementen op dit moment stil liggen is het verstandig om nu al na te denken over hoe je dit over een tijd weer op kunt pakken. Je ontkomt simpelweg niet aan het serveren van goede koffie. Huur bijvoorbeeld een mobiele barista in die jouw bezoekers voorziet van de lekkerste koffie’s. Het is een kleine investering maar straalt enorm veel kwaliteit uit. Je zult zien dat bezoekers zich om de stand verzamelen wat bezoekers naar jouw stand trekt.

Koffiebekers

Niet alleen de koffie is belangrijk, maar ook hetgeen waarin de koffie geserveerd wordt. Er zijn verschillende mogelijkheden. Keramische mokken zijn niet heel handig en moeten in de vaatwasser en plastic is anno 2020 gewoon ‘not-done’. De kartonnen koffiebeker is daarom ideaal. Maar, een koffiebeker is meer dan alleen de houder van je koffie. Het is de beste marketing tool die er is! Als je hem maar goed gebruikt. Het grote voordeel is dat je kartonnen koffiebekers kunt bedrukken met wat je maar wilt. Van bedrijfslogo tot stand nummers en van je complete missie of visie tot aan QR-codes welke naar jouw website of socials leiden. Het voordeel van bedrukte kartonnen bekers is de bewuste en onbewuste visuele aantrekkingskracht. Gemiddeld staat een persoon 7 minuten met een kopje koffie in zijn handen en kijkt hij onbewust enorm veel naar een beker. En daarbij lopen er 6 tot 7 bezoekers langs deze persoon welke de bekers zien. Dan begrijp je gelijk waarom dit de ultieme marketing tool is!

Duurzaamheid

Zoals je weet wordt duurzaamheid steeds belangrijker. Consumenten en bedrijven doen steeds vaker alleen maar zaken met bedrijven welke een duurzaam beleid voeren. Zorg dan ook voor koffie met een fairtrade keurmerk. Zo weet je zeker dat jouw koffie op een duurzame manier verbouwd is. Zo word je koffie een marketingtool die duurzaamheid uitstraalt!

 

Plaats een reactie